انواع کلید اتوماتیک اشنایدر

انواع کلید اتوماتیک اشنایدر

مقدمه

کلیدهای موتوردار اشنایدر که به کلیدهای اتوماتیک نیز معروف هستند، یکی از اجزای مهم تجهیزات برق ساختمان اصفهان می باشد. امروزه این نوع کلیدها در دسته بندی های مختلف و قیمت های گوناگون به فروش می رسند که به خاطر محافظت از دستگاه ها برقی می توان استفاده از این کلیدها را بسیار مهم و ضروری در نظر گرفت. انواع مختلف کلیدهای اشنایدر هر کدام طریقه نصب و قابلیت های متفاوتی را به نمایش می گذارند. ما در این مقاله در مورد انواع کلید اتوماتیک اشنایدر و مشخصات فنی آن ها توضیح می دهیم.

انواع کلید اتوماتیک اشنایدر

کلید اتوماتیک هوایی، حفاظت از مدار و سوئیچینگ را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. تنها قطع و وصل وظیفه اصلی این نوع کلیدها نیست، بلکه از شبکه هم می تواند پشتیبانی و محافظت کند. کلید اتوماتیک اشنایدر را می توان به صورت مغناطیسی و حرارتی مورد استفاده قرار داد. کلید اتوماتیک اشنایدر به 3 دسته ثابت، قابلیت تنظیم رله حرارتی، قابلیت تنظیم رله مغناطیسی و یا به صورت قابلیت تنظیم رله حرارتی و مغناطیسی تقسیم بندی می شوند که با توجه به بازه جریان می توان دسته بندی آن ها را در نظر گرفت، البته قدرت قطع و وصل و بازده جریان این قابلیت را به این کلید ها ارائه می دهد. کلیدهای اشنایدر که در سیستم های برق رسانی تابلوسازی برق صنعتی اصفهان وجود دارد به محافظت از تجهیزات و دستگاه ها می تواند بپردازد.

انواع کلید اتوماتیک اشنایدر

در بین کلیدهای موتوردار اشنایدر، کلید اتوماتیک کمپکت نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این کلید در انواع سیستم های روشنایی و یا حتی موتورها و سیستم های صنعتی برای حفاظت از اضافه بار و اتصال کوتاه مورد کاربرد قرار می گیرند. توانایی قطع مدار در زمان اتصال به شبکه از جمله قابلیت های اصلی این نوع کلیدها به شمار می آید. انواع کلیدهای اتوماتیک اشنایدر شامل:

  • اتوماتیک کمپکت(MCCB)
  • اتوماتیک هوایی(ACB)
  • مینیاتوری(MCB)
  • محافظ موتور(MPCB)
  • محافظ جان(RCCB )

کلید های محافظ جان به شناسایی جریان نشتی در مدار می پردازد تا از بروز آتش سوزی جلوگیری نماید. کلیدهای محافظ موتور جهت استفاده در موتورهایی که تا ۵۵کیلو وات را پشتیبانی می کنند، بسیار مناسب هستند. کلید مینیاتوری اشنایدر به محافظت از مدارهای الکتریکی در مقابل جریان غیر مجاز معروف است. این نوع کلیدها با قطع سریع برق از اتصال کوتاه که آسیب جدی به دستگاه وارد می آورد، جلوگیری می کند.

مشخصات فنی کلید اتوماتیک اشنایدر

کلیدهای اتوماتیک اشنایدر از جمله کلیدهایی هستند که برای حفاظت دستگاه های برقی و تجهیزاتی مانند دستگاه های صنعتی، انواع مدار روشنایی در مرکز های صنعتی و خانگی و  کابل و سیم های مدار می توان مورد استفاده قرار داد. همان گونه که می دانید اضافه بار و اتصالات کوتاه همیشه آسیب های جدی را برای دستگاه های برقی به وجود می آورند. در این بین، استفاده از کلیدهای موتوردار اشنایدر می تواند معقولانه ترین روش به حساب آید.

مشخصات فنی کلید اتوماتیک اشنایدر

البته تفاوت کلید های اتوماتیک و غیراتوماتیک این است که کلید های اتوماتیک دارای رله هایی هستند که وظایف خاصی را دنبال می کنند. اما از کلید های غیراتوماتیک جهت قطع و وصل کردن تنها می توان استفاده نمود. توجه داشته باشید که یک کلید اتوماتیک اشنایدر بعد از قطع شدن مدار چنانچه خطایی را تشخیص دهد، می تواند مدار را به حالت آماده ‌باش مجدد فرا بخواند.

قیمت کلید اتوماتیک اشنایدر

قیمت کلیدهای اتوماتیک اشنایدر با توجه به فاکتورهای خاصی برآورد می شود که این فاکتور ها شامل موارد زیر خواهد بود:

  • تعداد پل
  • نوع کلید
  • جریان نامی
  • فریم آمپر
  • قدرت قطع (ولتاژ کاری شبکه)
  • بالاترین ولتاژ کاری خط
  • رنج قابل تنظیم جریان
  • حفاظت ها
  • لوازم جانبی
  • ضمانت

سخن پایانی

ما در مورد انواع کلیدهای موتوردار اشنایدر با شما سخن گفتیم. بهتر است بدانید که امروزه دیگر کمتر کسی به حفاظت از دستگاه های برقی و سیستم های روشنایی و موارد اینچنینی بی توجه است، به این دلیل که هزینه تعمیرات بسیار بالاست و استفاده از کلید های اتوماتیک می تواند بسیار به صرفه و البته معقولانه باشد. با خرید از یک وب سایت اینترنتی معتبر می توانید با کمترین قیمت با کیفیت ترین محصولات را به سبد خرید خود اضافه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *